Mutare în industria materialelor de construcţii: Mapei România fuzionează cu Polyglass

Producătorul de adezivi şi produse chimice pentru construcţii Mapei România au anunţat fuziunea prin absorbţie cu Polyglass, producător mondial de membrane hidroizolatoare.

Prin această decizie, reprezentanţii companiei vizează activarea sub o singură entitate juridică şi consolidarea poziţiei pe piaţa românească a materialelor de construcţii.

"Decizia de absorbţie a Polyglass în România urmează direcţia pe care noi ne-am propus-o pentru ceea ce înseamnă adaptarea la nevoile locale ale pieţei, eficientizarea costurilor logistice şi creşterea businessului. Este, totodată, o decizie întemeiată pe analize interne, planificată încă din 2015, prin care ţintim o creştere de 2 cifre procentuale a vânzărilor până la finalul anului în curs. (...)" a spus Florin Ciobanu, director general Mapei România.

În 2008, Mapei Group a finalizat achiziţia Polyglass la nivel mondial cu scopul de a-şi lărgi gama de produse din segmentul de hidroizolaţii. Fuziunea prin absorbţie din România presupune asimilarea treptată a Polyglass, în timp ce conducerea actuală MAPEI va rămâne în funcţie.mapei_400

"Deşi preluarea la nivel mondial s-a parafat încă din octombrie 2008, în România, până de curând am existat şi funcţionat ca 2 entităţi juridice distincte. Prin această fuziune prin absorbţie ne-am propus o dezvoltare accelerată a afacerii la nivel naţional, (...) Fuziunea nu va genera o restructurare a diviziilor actuale, însă va implica o reorganizare la nivel de personal. Local, în următoarea perioadă ne vom concentra eforturile pe integrarea operaţională, prin creşterea distribuţiei produselor Polyglass în toate canalele comerciale. (...)", a mai precizat Florin Ciobanu.

Grupul Mapei, înfiinţat în 1937 în Milano-Italia, livrează peste 20.000 de produse zilnic şi cuprinde 68 de fabrici în 32 de ţări din întreaga lume, cu 8.500 de angajaţi. La nivel mondial, compania înregistrează o cifră de afaceri de 2.5 miliarde de euro.

Bazele filialei româneşti au fost puse în 2006 prin înfiinţarea Mapei România, ca parte din strategia de internaţionalizare a grupului. Portofoliul Mapei România cuprinde peste 300 produse, iar la nivel de business înregistrează o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro.

sursa: zf.ro